「華人戴明學院」是戴明哲學的學習共同體 ,致力於淵博型智識系統的研究、推廣和運用。 The purpose of this blog is to advance the ideas and ideals of W. Edwards Deming.

2008年7月30日 星期三

談Google Knol和Cuil

最近幾天我有機會用deming相關的字眼來測試google 的 knol和它的對手 cuil
現在簡單記一下我的看法

我們經長可以讀到諸如下文之報導

Google`s Wikipedia Answer: A Second Shooter on the Google Knol ...
eWeek - New York, NY
By Jack Margo Google Knol tries to out Wiki Wikipedia. Just as you settled on Wikipedia as your de-facto source for all information, Google Knol jumps onto ...

其實我想Wikipedia的地位已建立
我幾年前同梁先生談它與大英百科的比較
當然某些條目大英好得多
尤其它的多種語言方式更是了不起
然而對於大部分人而言 wikipedisa的已夠用
更難能可貴的是wikipedia的範圍可能是大英的十百輩倍

google的knol 現在還很貧乏 似乎只英文
我看read beads experiment 許多偏見 差得多
不過評論中的負面字眼多會自動隱藏起來




---

New Search Engine Boasts Depth
Start-up Cuil plans to introduce a search engine that claims to cover three times as many Web pages as Google. It aims to deliver better results than other major search engines by searching across more pages and studying them more accurately.

用GOOGLE查該公司 有簡體字新聞
www.cuil.com

拭目以待

We’ll be back soon...

Due to overwhelming interest, our Cuil servers are running a bit hot right now. The search engine is momentarily unavailable as we add more capacity.

Thanks for your patience.


之後我進去試用 deming 來查這種號稱以context為主導的搜索引擎

覺得還不錯

不過沒有到讓我驚豔之地步

這主要是我對其第1-2頁都很熟悉

而google 可能更多資料 讓讀者更困惑


沒有留言:

網誌存檔