「華人戴明學院」是戴明哲學的學習共同體 ,致力於淵博型智識系統的研究、推廣和運用。 The purpose of this blog is to advance the ideas and ideals of W. Edwards Deming.

2008年7月30日 星期三

Quality Movement Is Transforming Medicine

How the New Quality Movement Is Transforming Medicine.

W. Edwards Deming (1900-93)生前就這樣說過

“The best way for a student to learn a skill is to go to work in some good company (or hospital), under masters, and get paid while he learns.” W. Edwards Deming, Out of the Crisis




Re: QRDC開會7/11記錄
我常說 我可以寫出不在會議記錄中的許多事情
上次會議中 我強力建議品質學會成立healthcare 委員會
我說日本科技連盟 JUSE多年前就出版過"醫療品質手冊"
我說..... 我說.....

現在 用紐約時報的一篇書評代替"我說"

唯一要補充的是 提議人似乎也可以當跑腿...

謝謝王主委

沒有留言:

網誌存檔