「華人戴明學院」是戴明哲學的學習共同體 ,致力於淵博型智識系統的研究、推廣和運用。 The purpose of this blog is to advance the ideas and ideals of W. Edwards Deming.

2007年11月20日 星期二

看電影能學管理嗎?

美國電影的智慧與淺薄--道聽途說 之一



今天還未接到張華兄的
旅美筆記
甚念


我這封要excite他一下
我剛剛讀了一則"美國文化批評"--如附
才知道美國電視
The Apprentice


The Apprentice is a television franchise that originated in 2004 in the United States. As originally conceived, the show depicted a group of 15-18 businessmen and -women competing in an elimination-style competition for a one-year, $250,000 job of running one of host and executive producer Donald Trump 's companies. The Apprentice was developed by Mark Burnett, who successfully brought Survivor to the US. Since its premiere, the show has spawned many licensed international versions as well as several imitations. The show allegedly popularized the catch phrase, "You're Fired!"



這讓我有許多的聯想
上周我在嘉義的台灣中油訓練所
我與主任談許多
我了解到明年有中正大學的老師要開
"看電影學管理"

過去十年 我知道永和社區大學和中原的王晃三教務長等等都開過類似的課程


電影是綜合藝術 最不能忽視

不過 我們要感謝下文作者跟我們說thinking 更重要


Let's give thanks for our brains - and let's use them

沒有留言:

網誌存檔