「華人戴明學院」是戴明哲學的學習共同體 ,致力於淵博型智識系統的研究、推廣和運用。 The purpose of this blog is to advance the ideas and ideals of W. Edwards Deming.

2012年9月17日 星期一

Bill 和WHS來信

我請美國的品質大師William Scherkenbach 寫幾句話為陳寬仁老師祝壽,他很快就給我回信。
HC:

Great hearing from you.  I would be honored to thank fellow mariner Chen for his help and teaching in Quality.  
八十歲。恭喜!He should have many more years of service because he is needed and heeded by many.  I have read his "Quality Guy Speaks" numerous times and each time I learn something new.  I especially like #113.

生日快樂

Bill

案:《品質人語‧第113則》(台北:中華民國品質學會)為「在團隊中,按人頭計,一加一當然是二;如按頭腦計,一加一遠大於二。」
*****
因為打算寫《朱蘭文集》讀到2009.7.6 晃三兄給我的信:
Dear HC

This is the article marking the turning point in my carrer.
In December of 1974, I attended the workshop of Juran in Taipei. After that I was requested by Mr. Liu Cheng towrite an article. I wrote this and on the same evening the thoughts came up in my mind which turn into my decision to depart the industry for university.

WHS
王晃三品質的經營研討會記感》《品管月刊 11卷第一期10-11 民國641月號,記1974J. M. Juran (1904-2008)來台灣一周的衝擊…..
Dear HC
我的舊信箱早就沒有在用了,原來現在也塞爆了。

關於「裘蘭與我」我應該有東西可以寫
我會寫,不過你的催逼不能少
這次回來,事情真多,連讀書的時間也被侵蝕了時多。

三呆

沒有留言:

網誌存檔